Apoio em bioconstrucão, agroecologia, trilhas
The experience
Olá! Temos um sítio de 6 alqueires na Serra Mar, Casimiro de Abreu. O.espaco está um tempo abandonado. Buscamos apoio para estruturar um camping. Construção de banheiros ecológicos, captação de água, limpeza de trilhas, cachoeiras e espaço do camping. A meta maior é receber clentes em janeiro. Quando objetivamos um evento. Oferecemos espaço para acampar, apoio na alimentação, conhecer a região. Expericia em produção de cervejas tb incluida!
What you offer
10 hours of help per week
Farming:
Plant crops, sow seeds and help in outside tasks.
Painting & Decorating:
Help with painting or decorating the property facilities.
Building & Repairing:
Help with a wide range of repairs or building.
What you get
2 days off per week
Tent:
You will sleep in a tent at a camping site.
Lunch:
You are entitled to a free lunch, every day of your stay.
Dinner:
You are entitled to a free dinner, every day of your stay.
Discounts on Parties:
Get discounts at nearby parties and clubs.
Free Tours:
We’ll take you on tours and rides around town. For free!
Free Hiking Tours:
We’ll take you on excursions and hikes around town. For free!
Free Events:
Get free entrance for the best events in town.
Pick Up:
We will pick you up when you arrive, and take you to our property.
Permaculture Course:
Take part in our Permaculture course for free.
Use our equipped kitchen:
Feel free to use our kitchen and make your own delicious food.
Requirements
Beginner Portuguese or Intermediate Portuguese
Over 21 years old
Welcomes solo volunteers, couples, and partners of volunteers
What's not included
Flights, Travel Insurance, Internal Transportation and Visa
Program Details
Apoio para estruturar o espaço para um evento inicial em janeiro. Banheiros, cozinha, rede elétrica. O tempo de trabalho é flexível. Além da vivência em construção e bioconstrucão, também vivência em produção de cerveja artesanal. O espaço é muito bonito, com trilhas e cascatas.
Activities & Shift
Em torno de 2 horas diárias de atividades, podendo variar de acordo com os objetivos e sempre todos em consenso. Equilíbrio de gênero é desejável. O espaço não tem muita estrutura. Mas tem fogão, panela e talheres para cozinhar. No momento, rio e chuveirão pára banho. A ideia é irmos melhorando. Não está muito difícil. A cabana com alguns ajustes pode servir de apoio também.
Rules
Disciplina e diligência para cumprir as tarefas.
Repeitp e bom convívio com as pessoas e o espaço. Duas horas de atividades diárias. Podendo estender se necessário para cumprir metas e objetivos.